RC clen s tranzitorem

IvanHW ivanhw@centrum.cz
Pátek Červenec 3 19:23:16 CEST 2009

Zdravim konferu,
chtel bych vznest dotaz na dle meho jednoduchy problem, ktery ovsem nejsem
schopen vyresit.
Po zapnuti napajeni 5-12V bych potreboval, aby se ozval akusticky signal v
delce 1-3 sec a bez dalsiho zasahu skoncil, zatimco napajeni stale
pritomno..
Pomoci R C (elyt) a nejakeho buzzeru dokazi vyloudit zvuk, ale prilis slaby
a kratky.

Ruzne velikosti R a C prilis nepomahaji. Chtel bych vtipne doplnit
tranzistor,
ale me znalosti tak na urovni 5. tridy ZS evidentne nejsou dostatecne.
Puvodne jsem myslel, ze pomoci RC budu ovlivnovat bazi T, kterou po nabiti C
prestane prochazet proud a buzzer ztichne.
Ztichnuti mi jde dobre, ale pocatecni rozezvuceni se nekona.
Konkretne se jedna o signalizaci zapnuti nizkeho tarifu (nocni proud).
Z bezpecnostnich duvodu to nechci na 230V, ale jedu na 5V.
 Opticky signal mi pracuje celou dobu NT, ale rad bych slysel ten zacatek.
Konec neni treba.
555 ci 556 trochu umim pouzit, ale porad mi nejde "vymyslet" jak ten signal
ukoncit pri trvajicim napajeni.
Mohl by mne nejaky mily clovek nasmerovat v reseni meho problemu ?

diky a hezky prodlouzeny vikend

Ivan