Pb Horak Proxxon - demontaz respektive montaz

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pátek Červenec 3 17:13:06 CEST 2009

Teoreticky by to melo byt takto ve smeru od plmene
podlozka
ocelova sitka
ocelova membrana
cervik
pero
mosazny/gumovy spunt

ta ocelova sikta ma za ukol rozbit proudeni plynu a zajistit rovnomerne
vyplneni "potrubi"

PN

Kdyz je ten patek, mam tu idealni patecni tema, jak to patri ?!
Nejak se mi ucpal Pb horak od Proxxonu, rozebral, vycistil, a pak to
prislo, ja de-bil nevim jak to spravne dat dohromady :-)

Docela me prekvapila komplikovanost toho horaku, asi to trochu popisi.
Vse zacina v mosazne kostce do ktere je priveden plyn z zasobniku, rikal
jsem si bude tam jehlovy regulacni ventil, ten tam na prvni pohled je,
ale pred nim je jeste mosazna zatka s gunovym dnem, ktera je pruzinou
tlacena proti usti jehloveho regulatoru privodu plynu. Pruzina ma za
vsech okolnosti vysi tlak nez je tlak plynu proto je v horni casti 2x
tesnena tycka ktera cumi ven a cervena regulacni packa nejenom, ze
vysroubovava
jehlovy regulator ale jeste zasouva tuto hridelku a ta odtlacuje mosaznou
zatku, tim pousti plyn do prvni komory.
Az doted snad jasne a neni v cem tapat
Do mosazne komory je nasroubovano telo trysky a smesovaci komory (na
obrazku to chromove, zebrovane s cernym kroutitkem)
A ted to prijde, v "plynovodu" je zasroubovan mosazny cervik v kterem
je vrtnuta dira cca 1.2mm a pred ni je v me neznamem poradi a funkci
tenka ocelova membrana, mosazna podlozka a krouzek z velice jemneho
oceloveho "pletiva". Pak uz je smesovaci komora s regulatorem privodu
vzduchu a finalni mosazny horak.

Kdyz jsem to sesrouboval v poradi od ventilu, cervik, ocelova membrana,
podlozka, pletivo, tak to sice hori, ale spis jako svicka (zluty plamen)
tj. jako kdyz je na horaku uzavren privod vzduchu. Pokud tam ty tri
pidi veci nedam, opet to hori zlute, ale zvlada to tak 20cm plamen.

Tusite nekdo jak ty tri veci patri a jak je jeich funkce?

Dekuji
WS

http://www.landsmann.cz/proxxon-28146-horak-microflan-mbf-e-s-piezoelektrick
ym-zapalovanim_d23251.html