Pragotron

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pátek Červenec 3 08:39:46 CEST 2009

ked uz sme pri tom... podarilo sa mi konecne zohnat velke pragotron
hodiny aj s datumovnikom. Studoval som ich vo vnutri, je to taky maly
orloj :-) Stacia tomu minutove impulzy na casovej strane a preklapanie
dni v tyzdni potom ovlada mechanizmus preklapania dni v mesiaci a
mesiacov. Mechanicky je tam dokonca zabezpecene spravne preklapanie
28/30/31 dni a dokonca aj priestupny rok. Teoreticky clovek tie hodiny
zapoji na minutove pulzy a 230V a mechanika sa uz postara o to aby ich
nemusel prestavovat aspon 100 rokov kym sa nezavedie dalsi priestupny
den. Uplne dokonale, este teraz cintam.
Chyba na krase ale je ze tam mam zlomene take dve plastove excentricke
kolecka ktore posuvaju mesiac.
Neviete ako by sa dali zohnat, resp. nema niekto nejake take hodiny na
nahradne diely? Este som rozmyslal ze by som ich skusil okopirovat a
odliat, alebo nascanovat a vyskusat malu CNC frezku.
Je to realne?
b.