OT: HDO povely, jejich kódování a vysílání v regionech

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Leden 30 10:06:18 CET 2009

Zdravím,
  tak jsem se snažil se trošku informovat na problematiku uvedenou v předmětu
a stále v tom mám trošku nejasno.
  Tak především - rozvodné závody si zvykly kódovat povely třímístnými čísly,
zatímco HDO rozpoznává série pulsů A1-A4, B1-B8 a P1-P16. Snažil jsem se najít
zákonitost a domnívám se, že se mi podařilo vyzkoumat vzorec
  K = 100+128*(A-1)+16*(B-1)+P, tj. např. A1, B1, P6 by dalo kód 106 a A4, B1,
P1 by dalo 485.
  Je tu někdo, kdo je schopen potvrdit nebo vyvrátit platnost tohoto vzorce ?
  Na mém HDO od PRE je povel K1 (přepínání tarifu VT/NT) = 567, což dá pulsy
A4, B6, P3.
  Na stránkách PRE je k dispozici zobrazení vysílání povelu (z historie i
předpověď na cca 14 dní) a stránka označí jako chybné povely s kódy menšími
než 485 a většími než 612, což odpovídá celému rozsahu A4,B1,P1 - A4,B8,P16.
Zdá se tedy, že pro Prahu je vysílání vždy vyznačeno pulsem A4.
  Nicméně, mám jeden HDO přijímač, který je nastaven (pamětí EEPROM) na
kód A1 B1 P6 (byl původně provozován někde v oblasti VČE), je zapojen
v Praze a spíná jak zjednaný. Povel 106 by však neměl být v Praze vysílán,
alespoň ta stránka jej označí jako chybný.
  Z toho mi vyplývá, jako by v celé síti byly dostupné povely, vysílané nejen
pro patřičný region, ale i regiony jiné (povel 106 je nejspíše platný i ve
středočeském regionu, kde je i stejná frekvence jako v Praze (216.6 Hz). A to
mi právě není jasné. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit ?

  S pozdravem Pavel Troller