Kterou CPU platformu vybrat?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Leden 26 13:36:17 CET 2009

Toto je argument len ciastocne.

Predovsetkym, IDE je dvojsecna zbran, a je prinajmensom natolko pomockou nakolko aj pritazou vo forme vazby na konkretny prostriedok. V dnesnej dobe pomerne luxusnych programatorskych editorov je pomerne lahke pouzivat holy prekladac a ine command-line prostriedky. Naviac, IDE maju tendenciu byt preokienkovane, a to ja vyslovene neznasam. Trocha su problem u '51 rozne specializovane debuggery, ktore v ramci setrenia vyuzivaju prave Keilovske prostredie, ale nie je to vzdy vyhradne tak.

Dalej, neviem v ktorej faze ste prisli do styku s SDCC ani co presne je pre Vas "pracovalo velmi mizerne", ani s cim ste to porovnali a akou metodikou. Ja som s SDCC v2.6 napisal rozsiahlejsi projekt a aj ked som nasiel jednu chybu prekladaca (uz je odvtedy opravena), vcelku som nenasiel zasadnejsi problem. Je fakt, ze niektore veci sa daju prelozit aj optimalnejsie, ale nevidim pricinu skumat 10-20% ubytku vykonu a priestoru pre bastl- a malokusove riesenia.

Naviac od konca minuleho roka je uz uplne zadarmo aj starsi prekladac od HI-TECHu (uz aj Andy Jancura tu o tom pisal), a je mozne ho pouzit aj komercne.

No a napokon s tym "vybornym avr-gcc" mam tu cest momentalne kazdodenne, a nejako neviem prist na to, co take "vyborne" na nom presne vidite - neexistuje changelog, patche niekedy ani nie su zverejnene (teda sam udrzovatel projektu porusuje GPL, i ked "pre dobro veci"), dokumentacia je zlomkovita, nove verzie prinasaju nove a nove problemy, "trci" z neho orientacia na velke procesory atd.atd.atd.

wek

PS. V slovencine aj cestine "silikon" nie je prekladom anglickeho "silicon" ale "silicone"; prosim, pouzivajte "kremik".