energeticka navratnost solarnych clankov

Zdeněk lada zdenek023ster@gmail.com
Čtvrtek Leden 22 19:28:54 CET 2009

Dobrý den,

Položená otázka mi přijde nesmyslná. Je třeba říci jakou technologii máme na
mysli. A že jich je!

Solartec v podstatě vyrábí monokrystalické křemíkové články. Jejich
energetická náročnost je nejvyšší, na druhou stranu mají vysokou účinnost.
Je třeba se ptát, jaká je tloušťka křemíkových monokrystalů?

Amorfní křemík, kde je přechod PN vytvořen epitaxním růstem na skleněné či
plastové podložce je velmi tenký.
Zde je spotřeba křemíku výrazně nižší. Má vyšší využití rozptylového světla,
ale celkově nižší účinnost.

Stejně tak máme koncentráty, tandemové články, další technologie třetí
generace....
V otázce návratnosti hraje technologie takovou roli že je podle mě nemožné o
tom mluvit v obecné rovině...
Vývoj jde kupředu a to co si dnes koupí běžný spotřebitel je již zastaralé.

Zdeněk