Diplomovka na UREL VUT v Brne

Miroslav Šinko sinkomiro@gmail.com
Úterý Leden 13 01:47:01 CET 2009

Dňa 12.1.2009, andrej jancura <hw_aj@zoznam.sk> napísal(a):

> Preco neponuknes alikvotnu cast tvojho platu za dva tyzdne, myslim, ze
> pravdepodobnost najdenia dalsej dusicky by sa tym vyrazne zlepsila...

Vyjadrim sa len k tomuto, pracujem vo vyvojarsko/vyrobnej firme, ktora
ma spolupracu s vysokou skolou a ponuka studentom robit diplomovky.
Jedna sa o obojstranne vyhodnu spolupracu s uvazenim rizik.

Teda...

Z pohladu firmy: firma ponukne nejake problemy na riesenie studentom.
Firma im poskytne okrem samozrejmych studijnych materialov aj
prostriedky - PC s platenym SW, potrebne know-how, cas zamestnancov na
konzultacie (cas su peniaze). Firma plati studentom ..nazvime to
lepsie stipendium, nejedna sa v ziadnom pripade o alikvotnu cast platu
zamestnanca hoci: Firma dany problem vie riesit vlastnymi
zamestnancami, no jedna sa vacsinou o podporne nastroje (pripravky,
utility - "vseobecne ulahcovace prace"), na ktore zamastnanci nemaju
cas, lebo projekty, lebo zakazky, lebo terminy. Firma si robi nadej,
ze student sa zoznami s pracovnymi metodami, typom projektov a pod a
po skole sa v nej zamestna. Ak ano, cas a peniaze investovane do
studenta sa vratia mnohonasobne v neskorsom podstatne rychlejsom
zaskoleni zamestnanca oproti cloveku "z vonku". Ak nie, uzitok je
aspon v ako-tak funkcnom podpornom nastroji - vysledku diplomovky.
Netreba zabudat, ze studenti su rozni a nejeden vo firme robi
diplomovku len kvoli nejakym tym peniazom a kvoli tomu, ze dnes sa uz
tak nejak na skole ocakava mat diplomovku riesenu "v praxi". A ze
studenti zvladaju umenie klamat telom :-) Firma teda prijatim
diplomanta aj ciastocne riskuje, ale snazi sa neprerobit...

Z pohladu studenta: ma moznost ziskat zaujimavu a zmysluplnu temu na
diplomovku (pamatam si, ked som si ja vyberal na fakulte medzi ciste
teoretickymi, nezazivnymi a zlozitymi praktickymi). Ma moznost
zoznamit sa s praxou vo firme typu jeho zamerania (asi pisem
nezrozumitelne - proste v nejakej takej firme sa planuje zamestnat,
ked studuje dany odbor). Ma moznost si ako-tak privyrobit. A v
neposlednom rade - ma moznost u nas ostat pracovat.

Uz som robil podporu diplomantovi pri teme, ktoru som sam vymyslel.
Jednalo sa o SW utilitu, ktoru by som tiez dokazal napisat sam, mozno
aj za 2 tyzdne. No 1) nebola uplne zivotne dolezita a 2) jednoducho na
to nebol cas. Takto na tom ziskali vsetci. My mame utilitu; student
ziskal prax a skusenosti; a konkretne ja mam o kamarata viac :-)
Dnes sa zrejme vsetko toci okolo penazi (moderne povedane "je to o
peniazoch"), ale povedat "daj polovicu svojho platu" je silne
zjednodusenie ponatie...

miro