[OT] Linux Fedora 10 + VGA Intel G45 GMA X4500HD

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Leden 12 12:01:12 CET 2009

2009/1/12 Tomáš Tomáš <tom.tore@seznam.cz>:
> [...]
> jako MB jsem vybral desku chipsetem IntelG45, presneji http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=761&l4=0&model=2427&modelmenu=1
> Spotreba cele sestavy se vejde do 50W , ale narazil jsem na problem, kdyz jsem chtel instalovat 64bit verzi Fedora 10 tak pri instalaci Fedora nedokaze procovat s integrovanou VGA Intel GMA X4500HD, v okamziku kdy ma nabehnout graficke rozhrani tak je obrazovka cerna, pokud jsem osadil externi grafiku NVidia tak vse probehlo OK, ale tak trochu to kazi pozadavek na minimalni spotrebu, kdy externi grafika pridava dalsich 20W.

Hm, to mi připomíná Windows 98, ty se chovaly podobně - PC se muselo
nainstalovat pomocí externí grafiky, s interní to nechodilo (možná se
to přímo kouslo). Po instalaci se externí grafika vyndala, pak už to
chodilo.

> P.S. obcas by se mi siklo mit Windows i Linux server, nechat bezet dve PC je energeticka sebevrazda, nemate nekdo zkusenosti s nejakou virtualizaci, kdy na jednom PC bezi jak Linux tak Windows server?

VMware? Z hlediska licencí by bylo lepší nainstalovat na PC Windows
OEM, z nich pak spustit VMware player s linuxem. V opačným případě
potřebujete krabicovou verzi Windows (OEM verze se pro virtuální PC
asi nedá použít i když nevim, školy na to nemám).

Pavel Kadečka.