FM vysilace jako MP3 prehravac do auta

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Leden 8 10:06:07 CET 2009

este ohladom toho povidani... Tento system od Orbana je pomerne stary, v
sucasnosti sa pouzivaju o dost agresivnejsie metody. Pred nejakymi 10-15
rokmi boli na trhu procesory 7-8 pasmove, so 4 pasmovym predprocesingom
a tvrdym limiterom.
Potom to uz preslo do spracovavania vo frekvencnej oblasti (spravilo sa
FFT) a signal bol spracovavany v stovkach az tisicoch frekvencnych pasiem.
Minuly tyzden som bol pozret byvalych kolegov v radiu a akurat tam mali
na stole nejake krabicky ktore testovali. Hralo radio, VU meter tam stal
na hodnote 0 a ani sa nepohol, nejak som tomu nevenoval pozornost. Potom
skoncila skladba a zacal rozpravat moderator a VU meter sa zrazu zacal
hybat. Celkom vtipne.
Prechod na digital podla mna nic nezmeni. Toto je co ludia chcu a to im
radia vysielaju. Radia pre mensinoveho posluchaca nemaju na nasom (a na
vasom uz vobec nie) ziadne miesto.
b.