Solarni azimut

"Ing. K.Prokůpek" kpr@seznam.cz
Středa Leden 7 21:32:48 CET 2009

A co zkusit polární závěs? Nejsem astronom, nicméně si myslím že dráha
slunce bude velice blízká. Akorát v závislosti na délce den/noc se bude
měnit záklon závěsu, zbytek by mohl být lineární posun.

A nebo vůbec neřešit výpočet azimutu a udělat to jako inteligentní
regulátor. Jako čidlo by sloužila matice 3x3 fotodiody, prostřední
přímá, ostatní odchýlené pár stupňů do stran. Cílem by bylo dosáhnout
maximální napětí na prostřední diodě, tedy na středu. Ostatní diody by
sloužili pouze pro určení "kam slunce uteklo", aby se patřičně dorovnal
směr. Pole fotodiod by bylo možné nahradit CCD čipem + ztemňovací filtr,
např. z optické myši (ADNS-2610) ... datasheet
http://www.avagotech.com/docs/AV02-1184EN

KPR