OT: politizacia technickeho problemu, was: DLR a uspech v FSO prenosu s pohyblivym cilem

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Leden 7 15:25:53 CET 2009

>No to je sice hezke, ale prijde mi to podobne jako zvysovani podilu
>vyroby elektriny v obnovitelnych zdrojich.

Ano, to znie vystizne. Akurat nechapem, preco by to malo byt zle. Myslite si, ze netreba zvysovat podiel vyroby elektriny v obnovitelnych zdrojoch? Ja si myslim, ze treba. Nie tak, ako sa to robi prave teraz, ale v konecnom dosledku k tomu nevyhnutne dospejeme.

>Kazdy takovy zdroj musi byt
>jisten jeste klasickym na ktery je spolehnuti.

No, to nie je celkom tak, to ste prehnali. Je treba hladat riesenia pre tento problem, to ano; ale takto absolutne to nie je.

Znova, tento Vas vyrok je podfarbeny tym aktualnym hura-trendom. Bohuzial, hura-akcie obvykle vyvolavaju neprimerane reakcie. Teraz napriklad zneme plody bezbreheho nadsenia pre jadrovu energiu v 60-tych a 70-tych rokoch. Ale aj takito su ludia, naladovi, rozkolisani. Teraz napriklad ludia bezbreho veria v nepretrzity technicky pokrok a vo vsemohucost techniky. O 20-30 rokov to bude zrejme inak a pojde sa do druheho extremu. Ledaze by som sa mylil, co sa stava velmi casto...

>Tim chci rict, ze si nedokazu predstavit co se stane, az se nad CR
>zatahne na 14 dnu obloha tak, ze neni videt ani Slunce.

Ja si buducnost ako taku nedokazem predstavit. Aj ked su rozni ludia co bohorovno prognostikuju, mam pocit, ze zatial sa este nikto z nich nestrafil ani zhruba. Mozno Verne... ale ten zase nebol prognostik... ;-)

wek