UZ anemometr Re: AVR vs PIC Re: Generator sinusu 40kHz

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pondělí Únor 23 14:12:55 CET 2009

Co se tyka absolutni presnosti tak to mate pravdu, ale ono to bude nutne
tak jako tak asi vytapet tak by to nemuselo byt tak strasne.

Co se tyka zpozdeni a jinych mrtvych casu tak mam pocit ze nehrajou
roli. Puvodne jsem totiz myslel ze bude nutne pouzit nejake superrychle
OZ a komparatory, ale ono je to vlastne uplne jedno - pokud merim obema
smery a porovnavam jen rozdil casu. Tedy i zpozdena reakce menice nevadi
pokud je zhruba na obou stranach stejna.

Co se tyka tech menicu tak bych zajem urcite mel. Udajne vyssi frekvence
  (i pres 100kHz) jsou lepsi protoze maji pry mensi utlum v prostredi.

Nicmene dival jsem se na realny provoz te hitech konstrukce s dsPICem
kterou provozuji na DKOTE http://dk0te.ba-ravensburg.de/cgi-bin/navi?m=WXS

a uplne presvedcive to neni proti beznemu anemometru - mereni rychlosti
snad ano, ale ten smer je dost rozkolisanej - otazkou je zda to tak
opravdu neni a ten mechanickej proste ty zavany neni schopen odmerit.

Byl by mi schopen jeste vysvetlit (nejak tomu se svou anglictnou
nerozumim) na odkazu
http://www.technik.ba-ravensburg.de/~lau/ultrasonic-anemometer.html
v sekci Signals and their mathematical processing
kde jsou odmerene prubehy signalu na prijimaci pri ruznych rychlostech
vetru. Pise ze pri vyssich rychlostech je detekce podle amplitudy
nemozna. Nerozumim ale proc - ten vitr stlacuje ten element cidla? A
amplituda je pak v jednom smeru nizsi a posunuta v case? Proto se snazi
odpocitat pulzy a najit spravny bod pro odmereni?

Radek Vicek