[OT] nabijecky na mobil

Serych Jakub Serych@panska.cz
Pátek Únor 20 08:48:28 CET 2009

> [...]
> mobily, cemuz ja a nejspise i prislusna dohoda rozumi tak, ze
> vsechny mobily budou mit univerezalni nabijeci konektor a
> napetove rozhrani pro nabijecky, nejspise pujde o mini USB A
> konektor a +5V 500mA, k indukcnimu nabijen.
>
> U zubniho kartacku neni indukcni nabijeni problem, pouziva se
> v lepsim pripade par minut denne a po zbytek dne se muze
> vesele nabijet i par mW, u mobilu PDA a podobne to je presne
> naopak vetsinu dne se pouziva a pak ho potrebujeme co
> nejrychleji nabit, tzn, potrebujeme prenenst 5W, coz jiz neni
> az tak trivialni zvlaste pri nejake rozumne ucinnosti a
Myslim, ze to neni tak horke. Vetsina rucnich zarizeni jeden pracovni den z
baterek v pohode utahne a na noc se proste polozi na nabijeci desticku a
mohou se pomalinku dobijet. A nejaky USBckovy konektor stejne vetsinou maji,
takze rychlodobijeni v pripade nouze se da take resit.

> Pokud jde o uvadeni na trh, nejde o to, ze se ceka az vec
> uvede nekdo velky, ceka se az vyrobci sucastek uvedou
> prislusne IC, viz kapacitni tlacitka atd.
>
> PN
Myslim, ze to narazi spise na to, ze by se sice vsem nejvic libilo a vyrobcum
nejlepe vyrabelo, kdyby na to byl jednotny standard (abychom zas nemeli
vsechny skrinky, stolky a policky plne tisicu vzajemne nekompatibilnich
nabijecich polstarku).
Ale jako u vseho, takovy standard tomu, kdo s nim prijde zrejme nese tucne
zisky, takze vsichni bojuji o to, aby prosadili ten svuj nejgenialnejsi a
cele se to tim zdrzuje.

Jakub Serych