Za??tky programov?n?

Adam Heinrich a.heinrich@seznam.cz
Čtvrtek Únor 19 22:15:17 CET 2009

Velice se přikláním ke skriptovacím jazykům, již zmiňovanému Karlovi
(popř. Baltík nebo Petr) nebo například Flashi - nakreslím si objekty,
těm přiřadím pár řádků kódu a mám líbivou počítačovou hru. Nicméně řekl
bych, že tato debata moc nemá smysl, protože nevíme, koho chcete učit
programovat. Něco jiného je učit programovat dospělého člověka, který má
za sebou VŠ ideálně technického charakteru, ze kterého chci mít
programátora mikropočítačů, něco jiného je učit programovat žáka sedmé
třídy, které nalákáte na programování počítačových her a něco jiného je
učit někoho, z koho chci mít programátora webových aplikací.

Umění rozdělit si problém na sérii malých problémů, problémků,
problémečků a pidiproblémečků, je sice potřebné a nezbytné, ale velkou
roli hraje i motivace (která se odvíjí od toho, koho chci učit - viz
výše) - budu-li do skupinky lidí, lačných po programování, hustit rok
byť sebevíce efektivní, ale pouze suše teoretickou algoritmizaci,
nesetkám se s velkým nadšením, takže bych začínal spíše s praktickými
příklady...

Adam Heinrich
www.adamh.cz