spinani 600A/15V/10ms ??

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Úterý Únor 17 10:35:40 CET 2009

> A co teprve, kdyz se podivate na Fig.8 Maximum Safe Operating Area,tam se
> dozvite, ze pri Drain-to-Source Voltage 10V je trvale zatizeni DC jen 10A
> :-)))

No myslím že to v tomto případě není relevantní. Pokud jsem to správně
pochopil, tazatel chce ten tranzistor použít jako spínač, ne na něm ten
výkon ztrácet.

Tj. Uds při sepnutí se bude blížit k nule (podle množství paralelně
zapojených tranzistorů by to v tomto případě měly být maximálně desetiny
voltu). Z hlediska SOA je potřeba zohlednit jen dobu sepnutí a rozepnutí
tranzistoru, kdy může okamžitá výkonová ztráta téměř 5kW.

Největší výkonová ztráta bude při Uds rovném polovině napájecího napětí
15V (za přepokladu Ri zdroje blízkému 0). Z Fig.8 je zřejmé, že
tranzistor nevyhoví a musíme použít nejméně 3, pokud je dokážete sepnout
a rozepnout v čase řádově 100us. Když jich dáme řekněme 5 paralelně, tak
máme nějakých 120A na jeden a doba sepnutí/rozepnutí může být v řádu 1ms.

Lukáš Grepl