automatizace na zeleznici

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Středa Únor 11 09:21:26 CET 2009


aby jsme to dopocitali do realu, muzeme zapocitat u auta usetreny cas pri cestovani, tedy flexibilitu jeho pouziti.
a kdyz jeste zohlednime, ze na "kvalitu" cestovani umernou CD, mi staci auto za 20000,- , hned jsme
s tou cenou nekde jinde, ze jo :-).
dojizdim denne do prace 70+70km uz cca 10let, ale abych si kvuli tomu kupoval novy auto, jsem 
jeste nedospel ... a to ty naklady pocitam dost dukladne.
- jeste jsem se chtel zminit k neci poznamce, ze vlaky likvidujou preci cestujici a proto to
vypada jak to vypada. to je sice fakt, ale CD poskytuji SLUZBU za kterou platim, a jsou povinni zajistit jeji
kvalitu/standart a je mi jedno jestli najmou ochranku, nebo zabuduji kamerovej system, proste
jsem si zaplatil a chci odpovidajici vysledek a o nicem jinem to neni ... 
tomik.    


-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Vlastimil Wagner
Sent: Wednesday, February 11, 2009 8:49 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Re: automatizace na zeleznici

>>On Mon, Feb 09, 2009 at 09:19:45PM +0100, HW CNCnet.info
wrote:
>> Rekneme si to na rovinu - zeleznice je v soucasne podobe
cela relikt 
>> minulosti. A nemyslim to nijak humorne vzhledem k cenam
dopravy vlastnim 
>> autem treba na trase CB-Praha pro jednu osobu (auto 230Kc
vs vlak 190Kc 
>> + 24Kc za MHD).
>> To je opravdu k placi.
>
>To je k placi, protoze stat podporuje mototerorismus a sere
na hromadnou
>dopravu...

A taky by mohl přidat školství a učitelům matematiky ;o) Ono totiž provozovat auto znamená nejen náklady na benzín (což bohužel vidí hodně lidí jako jediný náklad na cestování autem). Když si člověk auto kupuje, musí počítat, že tuto jednorázovou investici musí rozpočítat do najetých km.

Takže:
A - pořizovací cena vozidla = například 400.000 Kč.
B - náklady na pojištění, povinné ručení, servis, nové gumy, vodu do ostřikovačů, oleje a pár dalších "drobností jako je občas nějaká ta žárovka, potahy, myčka apod.". Za řekněme 5 let než auto prodáme se to vyšplhá na minimálně dalších 100.000 Kč - jen si to spočítejte C - Prodejní cena ojetiny po 5-ti letech provozu (řekněme 120.000 Kč) D - Počet najetých km za těch 5 let než auto prodáme - dejme tomu 120.000 km

Takže:
(A+B-C)/D = (400000+100000-120000)/120.000 = 3.16 Kč /km jen v ceně vozidla a údržby

K tomu samozřejmě již ten zmíněný benzín.
Při průměrné spotřebě 7l/100km a ceně
řekněme 25 Kč/L je to cca 1.75 Kč/km

Celkem cca 5 Kč/km. Když to bude dražší auto, tak samozřejmě ještě víc.

U vlaku je to nad 120 km 1.20 Kč/km pro jednoduché nezlevněné jednosměrné jízdné. Pod tuto vzdálenost je to okolo 1.40 Kč/km.

Mě to tedy vychází, že pokud nepojede auto skoro plný (4 lidi), bude vlak vždy levnější ;o)

O slevách typu zpáteční, nebo zákaznické či dokonce zakoupení tříměsíčního kuponu nemluvě - čtvrtletní pro trasu 58 km mě koncem roku stála 4274 Kč. Při 20-ti obousměrných jízdách měsíčně mi to vychází na najetých 6960km za to čtvrtletí a tedy na cenu 0.61 Kč na km.
To by nás v tom autě muselo sedět 9 aby se to vyplatilo ;o)))))))))))))))))))))))

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list