OT Re: automatizace na zeleznici

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Únor 11 08:41:00 CET 2009

Mno...

> "Seznamte se s provozem na ¾eleznici a jeho zákonitostmi.

Toto je super bod. Nikdy som napriklad nepochopil to, ked do firmy, je prijaty novy zamestnanec, je usadeny za pocitac, a on hned vtedy zacne "pracovat".

Boli ste si uz s vypravcami pokecat, prip. odkrutili ste uz s nimi nejaku tu smenu?

> Navrhnìte hodnotící parametry pro práci výpravèího a stanovte kriteria
> hodnocení.

Toto je to miesto, kde je IMHO potrebne uviest, ktore faktory su tazko hodnotitelne, resp. ze taketo hodnotenie je mozno vhodne pre porovnanie *mechanickych* uloh vypravcu so strojom, ale ze to nie je ani zdaleka jediny aspekt pri pripadnej nahrade.  A ze pripadna nahrada nie je jednorazova zalezitost, ale proces.  Myslim, ze z doterajsej debaty si uz namety najdete, Vas veduci dufam dokaze takyto rozbor obhajit pred pripadne zabednenou komisiou (lebo aj take je).

Netreba nijako zakryvat fakty ako tendenciu cloveka v noci zaspat, chlastat, ale ani schopnost riesit nepredvidane situacie ci trebars vplyv autority uniformy na udrzanie discipliny zamestnancov a roznych chasnikov z "verejnosti". Dalsi aspekt ktory nemozno zamlcat je socialny dopad - nemozno ocakavat, ze podobne ako v Petrovom pribehu vypravca odide a zacne robit konkurenciu... :-)

>Navrhnìte algoritmy pro automatického výpravèího.
>Implementujte plug-in do simulátoru elektronického stavìdla.
>Porovnejte dosa¾ené parametry hodnocení automatického výpravèího se
stanovenými kriterii."

Toto je prave riziko, ze sa potichu zacne predpokladat, ze ste si nasimulovali "kompletneho vypravcu", ba dokonca ze spominany simulator je kompletnym modelom sucasnej existujucej zeleznice.

Nie je to ani zdaleka tak, a IMHO hodnotnejsia (citaj: tazsia) praca je urcit, v com vsetkom tie rizika a odlisnosti su.

wek