automatizace na zeleznici

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Úterý Únor 10 14:42:26 CET 2009

Mozno nevhodny navrh, ale chodte sa pozriet napr. do Anglicka, napr.
primestske vlaky okolo Londyna.

Nenajdate tam na trati ziadneho vypravcu, na nastupisti ziadneho
cloveka, ktory by bol zamestnancom zeleznic
( kedze to maju delene - tak ani "firma od kolajnic" ani "firma od vlaku")
 strojveduci ma na kazdom nastupisti monitory s kamerami, na ktorych si
vidi cely vlak,
informacie o prijazde sa aktualizuju cca kazdu minutu.
Vlaky chodia v hustych intervaloch, niekedy som mal pocit, ze castejsie
ako elektricky v Bratislave.
Riadenie je tam urcite velmi zautomatizovane, lebo _ziadny_ clovek by
nedokazal
tolko valkov riesit v realnom case.

Dodo