Zmerana halogenka

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Únor 5 20:04:48 CET 2009

Jan Waclawek wrote:
> Mno...
>
> Predovsetkym dakujem za skutocne dokladne odvedenu robotu.

rado sa stalo, uz tyzden zistujem preco jeden modul nefunguje tak ako by
mal (hladam bug vo vhdl kode, dnes sa mi to konecne podarilo). Takze
akykolvek dovod sa uliat sa pocital :-))

> [...]
> 1. nebudeme skumat metodiku merania, ale medzi nami, inziniermi, urcite by sa nasli nejake muchy. Ony sa svine najdu vzdy... ;-) Napriklad, len tak z fleku ma napadlo, ze aj "sirokopasmova fotodioda" ma urcite nejake spektrum citlivosti (zavislost citlivosti na vlnovej dlzke), a tej ziarovke sa tiez meni spektrum s meniacou sa teplotou vlakna; takze ta linearna zavislost co je z datasheetu (ktora, tipujem, je pre monochromaticke svetlo roznej intenzity) to nie je celkom tak. Ale ako vravim, neskumajme to, v prvom priblizeni je to urcite dostatocne dobre.

spektralna citlivost SFH203 je na strane 4 datasheetu
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/45611/SIEMENS/SFH203.html
skus porovnat s grafom citlivosti oka, nikdy som to neskumal takze nemam
predstavu...
> 2. predpokladajme, ze dominantnym javom je kolisanie amplitudy napatia v sieti, t.j. regulator ma konstantny uhol otvorenia a napatie je prisne sinusove. Kedze na naplno svietiacej som este nikdy taky dramaticky jav nevidel, a na tej zizlajucej je to neprehliadnutelne, toto nie je dominantny efekt.

uz som ti vravel ze keby ste mali kolisajuce napatie v sieti tak by vam
blikali vsetky ziarovky, nie len v tejto jednej lampe, nemyslim si ze
napatie v sieti je problem. Pokial je to analogovy regulator myslim ze
je nestabilny uhol otvorenia regulatora, presne ako tvrdis v bode 3

> 3. Skumajme teda vplyv uhla otvorenia,
>

> Teraz by som mal domov dovliect osciloskop a skumat, nakolko harmonicke je to napatie v sieti a ako sa sprava regulator za roznych podmienok; a ak by som bol skutocny vedec, tak by som si dovliekol aj nejaky spektrofotometer a na hlavu si nasadil elektrody pre EEG.

capiky a tycinky by som sem zatial netahal, myslim ze by uplne stacilo
zobrat osciloskop a zmerat napatie na tej ziarovke. Ak mas zobrazovanie
s persistenciou mal by si pekne vidiet meniaci sa uhol otvorenia.
Ale len z cisto experimentalnych dovodov by som urcite vyskusal aj to
EEG :-)