Kondenzatory do pulsnich zdroju - keramika / elektrolit?

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pondělí Únor 2 17:06:42 CET 2009

> Jednak tantal stoji cca 3x tolik, je vetsi a pak hlavne koukam do DS tantlau
> AVX a 10uF/16V ma podle pouzdra ESR 2000 respektive 3000mOhmu pri 100kHz,
> kdezto u keramiky
> jsem pri stejne frekvenci odecetl +- 10mOhmu tj. 200 az 300x mene.

Nedavno jsme tu s kolegou porovnavali SMD tantaly co se tyce ESR a Ir,
standard Vishay (v Ecomu na konci oznacene 293D), Kemet a AVX maji pri
100u/10V ESR asi 1omh, tytez ale LowESR Kemet a AVX maji neco kolem
0.1omh, obe firmy vyrabeji jeste s nizsi impedanci ale ty jsme
neporovnavali. Stejne tak stejne noname cinske tantaly zrejme budou mit
vetsi ESR nez 1ohm ale ziskat k nim tento udaj by znamenalo vetsi usili
nez jsem byli tomu ochotni venovat.
Provadel jsem porovnani i nekterych hodnot Elytu Nippon LXZ a KMG z
Ecomu a LXZ jsou na tom porovnatelne s temi LowESR tantaly (mam dojem,
ze maji o neco vetsi ESR), KMG jsou na tom o neco hure nez ty standardni
uvedenych firem. Ale i Nippon vyrabi elyty s jeste nizsim ESR nez je
rada LXZ. Problem porovnani je ale v tom, ze v katalozich nejsou uvedene
udaje za stejnych podminek nebo je treba uveden jen ESR nebo Ir (pripad
KMG).

Co se tyce cen tak ty jsme moc nesrovnavali vzpomina si jen, ze LowESR
tantal 100u/10V od Kemetu nebo AVX jsme nasli na DigiKey za cca 0.25$

Pavel