[OT] Uraz elektrickym proudem - autobaterie?

Kamil Rezac krezac@gmail.com
Pátek Prosinec 18 12:12:14 CET 2009

Tak ja taky prihodim, ale nic drastickeho ala tavici se stykace....

1/ to jeste za mladych let, stavel jsem nejakou lampu a zarovka
nesvitila. No a me nenapadlo nic lepsiho, nez zkusit fazovkou (nic
jineho jsem tehdy nemel), jestli je stava na kontaktech uvnitr objimky
(mala mignon). No fazovka sklouzla, z objimky vyletely snad pulmetrove
jiskry a cely barak zhasnul....

2/ jednu mirne ocouzenou zasuvku (hlinikove rozvody, zacatek okruhu s
televizi, zehlickou, vysavacem....) jsem nahradil svorkovnici a
vickem. No a po case bracha s tatou dospeli k nazoru, ze zasuvku
chteji, koupili a namontovali. Jenze tak, ze od tehle zasuvky dal
pokracovala faze po dratu, ktery byl spojeny s kolikem (dvoudratovy
rozvod). Ja po case prijel z koleje a resil nefunkcni modem. Rozebral
jsem ho, mel jsem pocit, ze kdyz sahnu zespoda na tistak, tak brni ale
pricital jsem to napeti z telefonniho rozvodu. Kdyz ale kopla i
krabice od pocitace, uz jsem zpozornel a zmeril... no nevyjadroval
jsem se tenkrat moc slusne.... ;)

KR