jak na mikrofoní předzesilovač pro MCU?

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Prosinec 14 20:59:06 CET 2009

Spravne, moc to komplikujete. To se vezme kus CODECu, treba UDA1341TS,
pripoji se to k poradnemu MCU pres I2S a par dalsich dratu, zapne se AGC
(a je po prvnim problemu), DMA kanalem se to necha hazet do pameti(a je
po poslednim problemu)... a to jeste ten MCU nezacal nic delat, takze uz
mame data v pameti, napise se kus vyhodnocovaciho softu, ktery ma dost
prostredku v MCU pro svou praci, pac mu nic jineho moc nezavazi a kdyz
ma neco I2S, vetsinou to ma i dost vypocetniho vykonu... takovy CODEC ma
i vystupni kanal, takze by nakonec mohl tou morseovkou i zpet odpovidat.
Vsichni milujeme telefonni automaticke spojovatelky, ci jak se to
jmenuje, tak proc ne i zde, ze? :)))

A proc tak slozite? Pac takovy CODEC je vlastne cely analogovy front
end, konec analogariny zapojenim jednoho integrace a kdyz ho zapojite
podle PDF, neni na tom co pokazit (no je, ale to uz je fakt umeni, az na
blbe propojeni zemi, coz umi skoro kazdy). A ze to umi spoustu veci
navic? Koho to v kusovce za tech par kacek zajima? A vykonny MCU? Stoji
zase par kacek, tak proc ne, hlavne se to pak snadno ladi, snadno pise.

Byval jsem zastanecem psani v ASM do malych MCU a psani na doraz, a
valstne nektere veci tak pisu dodnes. Jenze kdyz je to pro jeden kus,
proc se s tim matlat. A co vic, kdyz si ten CODEC pripojite ke slusnemu
MCU (no neslusny nic jako I2S nezvladne), mate jedno zapojeni pro
spoustu aplikaci... od toho co chcete, az po kytarove efekty, protoze v
bastl praxi neni nic lepsiho, nez jednou vyhozene prachy (jednou
postaveny HW) pouzit pro vyvoj nekolika hracek :).

--
Jiri Bezstarostri