gelove aku

Jan Půhoný konference@puhy.cz
Středa Prosinec 9 23:07:19 CET 2009

Na gelove akumulatory staci pripojit konstantni napeti (obvykle 13,8V) -
takto se to resi napr. v ustrednach EZS a nevim o jedinem problemu.

Obvykle byva i na akumulatorech napsano konkretni napeti pro "trickle"
charging, jiste je to v ds.

Pokud je akumulatror nabity, napeti zdroje a aku se vyrovna a proud
klesne k 0, pokud je vybity, tece proud ze zdroje do akumulatoru.
Doporucuji omezit maximalni proud podle ds konkretniho akumulatoru.
Jeste je potreba osetrit aby v pripade vypadku napajeni netekl proud z
akumulatoru do zdroje. Jinak neni potreba nic hlidat.

S pozdravem Jan Půhoný