Vypocet maticoveho multiplexu

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Prosinec 9 13:56:08 CET 2009

Jde čistě o střední hodnotu. Oko si to už zintegruje. U nenáročných aplikací
obvykle používám multiplex s kroky po 1 ms (protže to mám jako implicitní
časovací přerušení na všechno), proud jaký zrovna vyjde a požadovaný jas
dorovnám vložením takktů, kdy je vše zhasnuto.

Pokud to nemá být profi věc na sériovou výrobu, doporučuji na společných
koncích jeden port AVR posílený tranzistory a na druhých koncích druhý port
AVR, již bez posílení. Odzkoušeno do 64 ks LED. Vývody na portech možno
libovolně proházet, jak to vyjde pro dobré routování.

Hodiny by tedy mohly obsahovat: DPS, LED, pár tranzistorů, pár tlačítek,
AVR, blokovací kondenzátory, krystal 32,768 kHz, zdroj 5 V, zálohovací
baterku, diodu a odpor.

PH

From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
Pote co sem p.Kubac nadhodil jeho budouci darek pro prudice, jsem
zapremyslel zda by to nebula cesta obejit ty velke a drahe
sedmisegmentovky a slozit cisla pro hodiny z takove matice jako tam byla
videt - provedeni bych asi volil jine.

Vychazi mi rastr (jak jsem si ted maloval) cca 5x9 bodu coz je zhruba
matice 40-50x9.

Nicmene neni mi jasne jak se dopocitat toho jak by melo vypadat casovani
takoveho displeje aby na nem oko neco vubec videlo. Zda mam vyjit z
nejakeho stredni proudu If te led a pak to zkusit spocitat kolik mi
vyjde spicka. Jake ale maximalne zvolit delky tech zablesku.

Dale je otazkou zda delat multiplex po 9 radcich (tam vyjde priznivejsi
casovani, ale vyssi naroky na to nasypat tech 50b) nebo obracene.