Frekvencni menice (WAS Re: *SPAM* reverzace 3f motoru)

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Úterý Prosinec 8 19:13:09 CET 2009

Zacinam mit pocit, ze se zaciname priblizovat stavu v USA (kteremu jsme
se pred lety smali), kdy se firmy pomalu boji neco prodat aby je nekdo
nezaloval, kdyz nejakej ... nevi co dela.

Kdyz si nekdo nepouceny koupi sekyru a zasekne si ji ostrim do cela tak
je to take problem vyrobce, ze nenapsal do navodu, ze se seka ostrim od
sebe?

Ten tzv. BOP (ovladaci panel stoji nejake smesne penize 400Kc?) a staci
vam jeden na vsechno. Sinamicy tehle rady maji ventilatory az od 1.1kW
mensi jsou pasivy a ventilator se spina jen v okamziku kdy menic bezi
takze je to celkem nepodstatne protoze vetsinou vetsi kraval dela
masina. Umi se chytat i na bezici motor, coz nektere menice neumi.

Vetsina novych motoru zvlada bez problemu 100Hz takze razem mate z
motoru vyrazne jinaci pohon.
V dilne jsem uz vsechno predelal na vyse uvedene menice - vrtacku,
soustruh (tady odpadla i prevodovka), frezka a menic mam samozrejme i na
1kW HF vretenu na CNC frezce (tam vyuziju rozsah az 400Hz).
Samozrejme to tam neni jen kvuli regulaci otacek, ale treba na soustruhu
mi rizeny dobeh (1s) umozni treba tocit zavity i k osazeni - tedy jedu
na jednu stranu k celu osazeni a ani bych cokoliv prenastavoval tak jen
dam pred koncem reverz a jedu zpet.

--
S pozdravem
Radek Vicek