Stolni frezka MF70

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Prosinec 1 19:29:38 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 1.12.2009 od Martin Šaněk:

> To vypada fakt hezky. Mám kamaráda, bývalého kolegu z práce, který
> se pokoušel o něco podobného, ale co já vím zůstalo vždy jen u slov.

Jo, to znam moc dobre, take tech projektu mam daleko vic v hlavne nez
na stole :-)))

> Druhý podobný začínal na AtMega a když jsem s ním mluvil nedávno,
> tak tvrdil že konvertoval na ARM. Ptal jsem se zda uživí tak
> brutální výkony :-) a on tvrdil, že při 60MHz taktování procesoru,
> kdy jedna instrukce je v podstatě jeden takt (opravdu nevím o ARMech
> nic víc) se i jedna ms dá využít na spoustu výpočtů :-)) a tak ho
> nějaká ta instrukce navíc netrápí :-) a dělá tím transformace za
> použití Céčka...

V te moji pocita interpolace jeden PIC18 rizeny z pocitace pres
seriovou linku. Ja vezmu program v G kodech, ktery vyleze z CAM,
prozenu ho svym programem v PC, ten jej prevede na spravne souradnice
(podle nastavenych nulovych poloh apod.) a posila do toho PICu.

> Ten ovšem do obýváku nastěhoval 2tunovou frézku z fabriky

On to ma take v obyvaku jako ja? :-)))

> a dodělával na ní všechny automatizační prvky dodatečně. Teď ho jen
> trápí, kde sehnat tak výkonné krokáče, řeší mikrokrokování, a zlobí
> se, že kružnice "není ideálně kulatá" :-) Myslím, že i jeho druhá
> přítelkyně neměla tolik trpělivosti jako ta první :-(

Na velkych strojich se uz nepouzivaji krokove motory, ale servomotory.

> No co dodat. Taky bych si rád takhle hrál. Nezbývá čas, i když
> poslední dobou si říkám, že to je jen subjektivní výmluva abych
> nemusel zapnout osciloskop, vytáhnout ze šuplíku bastl desku,
> nainstalovat nové IDE (přotože jsem to už 5 let neviděl) a začít
> znovu.

To taky dobre znam :-)

> Jen tak mimochodem - co to je za výrobek na fotografiích, kde je
> ventilátor se spoustou odporů? To vám doma odešel přímotop, nebo
> potřebujete zatopit hadům v teráriu? :-)

To je prece prototyp odporove zateze pro mereni poradnych zdroju :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz