zivotnost kondenzatoru

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Úterý Prosinec 1 08:24:39 CET 2009

2009/11/30 "Ing. Libor Konečný" <support@mikrovlny.cz>:
> Zdravim
> Mozna se to tu resilo, ale chtel bych vedet jaka je zivotnost elyt
> kondenzatoru pri napeti 12V (kondik 100u/16V)
> stejnosmerne, bez spinani (klasicke trafo a mustek),pri teplote 70stupnu
> trvale.
> Je lepsi pouzit tantal ? Tantal bych ale vzhledem k velikosti musel pouzit
> 47uF/16V
> Kolik vydrzi tento ?

No a co si Kefalín představuje pod pojmem "životnost"? Ztráta kapacity
na kolik %? Měl jsem v rukách bezdrátovej telefon se záznamníkem
Panasonic, kterej nějak blbnul, když se spouštěl ten záznamník, tak to
bylo znát nejvíc (myslim, že i bručel), příčina byly zřejmě vyschlý
kondenzátory v adaptéru (byl zalepenej, nešel jednoduše rozdělat),
protože když jsem přidal nějakej elyt přímo do přístroje, tak začal
fungovat jak za mlada. Jak starej moh bejt, 5-10 let? Vypadal podobně
jako tenhle:

http://www.aukro.cz/item757380651_panasonic_kx_t3720_prenosny.html

Prodával se asi někdy kolem roku 95, bezdrátovej přenos nebyl ještě
digitální, záznamník byl na mikrokazetu.

Z toho je vidět, že "životnost" je daná i odběrem zařízení a nakonec i
jeho napájecím napětím, pokud budete mít na kondenzátoru 12V a za ním
nějakej low-dropout stabilizátor na 5V s odběrem 50mA, vydrží ten
samej elyt dýl než když bude zařízení brát 300mA na 10V. Navíc záleží
i na tom, co je to za přístroj, zlvnění napětí sice může vadit, ale
pořád ještě to může fungovat.

Pavel Kadečka.