OT: Terapie laserovym svetlem

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Čtvrtek Srpen 27 10:04:44 CEST 2009

Ta vykonova hustota 9J/cm^2 je dolezity prvok.

Vela zariadeni (aj sarlatanskych) je postavenych na oziareni, casto
polarizovanym svetlom - v tomto pripade laserom.
Medicinske zariadenia  maju "nejake" vykonove hustoty. Vykonova hustota
musi byt zvolena "vhodne"
tak, ze sa ziarenie dostane dostatocne hlboko do koze, podkoznych
tkaniv, pripadne malinko hlbsie. Vedy je to ozarovanie ucinne ako liecenie,
sposobuje prekrvenie tkaniva a pod. Vykonova hustota sa voli podla
hlbky, kde ma ziarenie posobit a zaroven sa tomu prisposobuje aj cas
oziarenia.
 Keby bola hustota vysoka, doslo by k spaleniu vonkajsich vrstiev, alebo
by musela byt doba dostatocne kratka, aby k spaleniu nedoslo,
co by malo za nasledok neucinnost ozarovania a teda aj liecenia. Ak je
vykonova hustota velmi mala, cas moze byt dlhsi, ale liecebne ucinky su
male.
 "Sarlatanske" pristroje sa o vykonove hustoty nestaraju, v navode je
napisanych doba pouzitia x minut (opisana z obdobnych lekarskych zariadeni).
Take trosku pomozu, tosku sa prejavi placebo efekt.

Ozarovania  sa pouzivaju na liecenie hlavne povrchovych problemov
maximalne do hlbky cca 1-2 cm. Hlbsie sa ziarenie relane nedostane.
To su hlavne koza a pripadne vonkajsie vrstvy klbov a sliach na klboch,
ktore su v malej hlbke pod kozou.

Cena medicinskych pristrojov je "medicinska", zlozitost cast az taka
"medicinska" nie je
Informacii je ale malo, lekari si o tom rozpravaju na svojich
sympoziach, nieco sa da najst na web-e, tehnicke udaje za vyskytuju biedne.

Dodo