Ultrazvukovy anemometer

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Srpen 24 09:17:48 CEST 2009

Zdravim (po dovolene :-( ),

jo ja jsem si s tim hral. Nicmene to co jsem zkousel bylo jen overeni
zda je to nejak realizovatelne s tim co umim.

Mel jsem na PICu interni citac plneny TTL oscilatorem 66MHz - UZ menic
jsem budil obdelnikem z PWMky PICu pres driver s tranzistory. Citac jsem
  otevrel s ukoncenim pulzu a cekal kdy se mi uzavre prerusenim. Na
snimaci strane byl jednoduchy zesilovac a tvarovac.

Vlastni mereni rychlosti vetru jsem nezkousel, ale na stole proti sobe
to chodilo velmi stabilne - pocet ticku byl opakovatelne primerene
stabilni a velmi presne korespondoval se vzdalenosti UZ menicu -
fungovalo to jako velmi presny dalkomer.

Na vic zatim nedoslo. Nekde najdu odkazy ktere jsem na ruzne konstrukce
mel - ta nejpropracovanejsi pouzivala ale dsPIC kvuli nejake analyze
zkresleni, ktere udajne vznika na snimaci strane na menici - pry dochazi
k nejake deformaci od jiste rychlosti vetru.

Radek Vicek