RE: Dotaz na záruku pri koupi baterie do mobilu

Miroslav Pajpach pajpach@katedrala.net
Sobota Srpen 15 09:12:48 CEST 2009

Behalf Of Petr Zahradnik
>Sent: Friday, August 14, 2009 10:33 PM
>To: HW-news
>Subject: Re: Dotaz na záruku pri koupi baterie do mobilu
>
>No vidis. Tak to je treba temi kondenzatory. To by presne odpovidalo.
>Kup si novy PDA, kup si novy akumulator a vyzkousej je prokombinovat a
>promerit. Uvidis, ze to tak je...
>
>Uvedom si, ze elektronika starne, to je proste fakt. Jak jsou tam
>menice, tak tam hraje roli ESR kondenzatoru a je to evidentni. Drive
>takove problemy nebyly, protoze drive se zadne menice nepouzivaly.
>Vsude jsi mel trafo a maximalne stabilizator.

Ja bych to nevidel tak cerne, mam tu mimo jiné i staricke MDA compact 2ks, a
k nim 4 akumulatory. Na všech je stejna nalepka (vypadaji naprosto shodne,
stejne oznaceni vyrobce, typu, kapacity atd...)Mimochodem kapacita je psana
1650mAh.

Ve dvou koupenych na jare v DE je v jiz tak malem packu polovicni baterie a
je LI-ION. (na stitku je LI-POL) Obe mají problemy s reportovanim zbyvajici
kapacity, vydrzi po mesici pouzivani cca hodinu zapnuteho PDA nebo 12 hodin
vypnutem. Kapacitu pri vybijecim proudu 250mA mají 120mAh a 180mAh.

Pak tu mam jednu originalni baterku co byla soucast PDA. Cca 5 let stara? Ze
100% na 30% ji se zapnutym PDA vybijim 3,5hodiny, v pohotovostnim rezimu
vydrzi necele dva dny. Jakmile ale klesne na 30% tak během minuty se bez
varovani PDA vypne. Tedy kapacitu ma ještě dobrou, ale uz ma velky vnitrni
odpor. To mi potvrdilo i mereni kapacity, které ukazovalo ruzne vysledky v
zavislosti na vybijecim proudu.

No a nakonec tu mam dva roky starou baterii (tu jsem nerozdelaval) se kterou
mi PDA jede skoro 6 hodin, a v pohotovostnim rezimu vydrzi přes 5 dni.

(MDAcko uz nepouzivam, tak pohotovostni rezim znamena, ze ji nabiju, az se
rozsviti zelene svetylko, a pak necham lezet (ani jednou za tu dobu co se
vybiji se nerozsviti displej).

Co z toho vyplyva? Nestarnou kondenzatory v MDAcku, ale bud je potreba
baterii nechat par let ulezet, aby do ni narazilo dostatecne mnozstvi
neutrin, nez se zaktivuje na plnou kapacitu (nedelate nahodou BALU to slavne
LHC nakonec hlavne kvuli zvysovani kapacity baterek? :-)) ), nebo jsou
vyrobni naklady uz zoptimalizovane moc...

Takze tim vysychanim kondenzatoru v menicich zrovna u tohoto druhu
elektroniky kde není místo na rozmerne hlinikove kondiky, procez se tam
pouzivaji menice na relativne vysokych frekvencich, které staci filtrovat
keramikami by to byt vazne nemelo :-)

S pozdravem
Pajpach