Re: Prodej zboží do EU

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Srpen 10 18:49:22 CEST 2009

Puvodni zprava ze dne 10.8.2009 od APA:

> jeste doplnek k 1) - jako kdybych si rekl nemci, at mi fakturu udela
> v CZK, co by mi asi rekl?

Je bezne, ze se fakturuje v nejakych mezinarodnich menach typu USD,
EUR apod. Kdyz budu neco kupovat tamhle z Afriky, tak bych take rad
mel fakturu v nejake zname mene a ne v jejich mistni mene typu
ruzove sklenene kaminky :-)

> Vy vlastne vezmete sumu PayPal a v den pripsani (to je DUZP, neb
> nastala platba drive nez dodani, jinak je DUZP den expedice, pokud
> neni ve smlouve jinak) prepoctete kurzem (CNB stred tusim?) a
> dostanete ten potrebny zaklad v CZK (co MUSI byt uveden na FA) a tim
> pak uctujete. Takto je to v PU, ale v JU to bude asi stejne, co do
> DPH.

Podvojne ucetnictvi a jednoduche ucetnictvi uz mnoho let neexistuje.
Uz je to jen ucetnictvi a to druhe danova evidence. Ano, na fakture
musi byt take castka v ceske mene, pokud se jedna o fakturu v cizi
mene, pak prepocitana kurzem CNB ke dni uskutecneni zdanitelneho
plneni. Ucetnictvi a danova evidence se vzdy vede v ceskych korunach,
at uz je vedlejsi mena jakakoliv.

Lze pouzit i jiny kurz nez denni CNB, ale to je komplikace, protoze je
vyhlasovan az po ukonceni roku, to znamena peknou ptakovinu. V
ucetnictvi je to malinko jinak, tam jsou vetsi moznosti, ale to se tu
neresi.

Jinak v danove evidenci se na nejake kurzovni rozdily nemusi hrat, tj.
neni nejaky problem vystavit fakturu na CZK podle denniho kurzu CNB a
nasledne prijmout uplne jinou castku jako platbu. Rozhodujici pro dan
z prijmu je vzdy platba, proste opravdovy prijem v penezich, pro ucely
DPH pak ten zaklad dle CNB s tim, ze tam stejne o nic nejde...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz