[OT:] Re: Geopatogenni zony

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Středa Srpen 5 12:24:53 CEST 2009

Hele, skorokrajan, nase chaloupka je ve Vlkove, cca 5km od Veseli nad
Luznici. Spodni vodu mame celkem bezne ve sklipku, cca metr pod terenem.
Akorat ze od tech velkych povodni v roce 2002 nebo kdy to bylo, neni pitelna
(resp. slozenim i biologicky je v limitech, ale priserne smrdi, i po
prevareni, ted se s ni zaleva), v kopane studne (jen oblozena kameny asi do
dvou metru hloubky) nam bydleli mloci (nebo colci? furt si to pletu, takove
to svetle s tmavymi fleky), ted uz tam nebydli, tak se asi neco zmenilo.
Takze nasledoval ten vrt. Ale je pravda, ze je to tam vsude "placato" a
predpokladam, ze geologicky to bude hezkych par km kolem nas podobne,
poslednich asi pet metru vrtu sko skalou (a uklidit ten sedy kamenny,
dokonale sterilni prach taky nebyl zadnej med, ani trava ho nechtela
prorustat moc ochotne)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, August 05, 2009 12:12 PM
Subject: Re: OT Re: Geopatogenni zony

No to nemusi byt ve vsi. To muze byt klidne o 5km nekde jinde - zalezi
jak je to tam geologicky slozite - vetsinou se malokdy spletou tak aby
se jim to nevyplatilo.

Treba na Trebonske panvi mate bezne spodni vodu uz i 1m pod terenem -
kazdej druhej ma na zahrade studnu 2m do hloubky na zalejvani. Jen je to
trosku o drzku - pokud by to nekdo prokopnul a zacaly do toho podzemniho
jezera co pod Treboni je tect svinstva z povrchu. Mame chatu jen par km
od Bynova, kde se cepuje Dobra voda co si kupuje pulka CR - pravnici by
si asi smlsnuli. :-(

S tim jak zde nekdo psal o tom, ze pokud to neni na kopci...
Zname uslovi rika, ze pro vodu se chodi do kopce - je to s podivem, ale
vsimnete si kolik studni je na jak vysokych kopcich a take treba ve
skalach. Mame chalupu asi 80m nad terenem sirokeho okoli na takovem
rulovem vrsku (koukame smerem na Bynov a Trebonsko) - vodu mame
privedenou z nejvyssiho mista celeho okoli - je to stara kameny roubena
studne z valne casti zasypana (bojime se tam vlezt to vycistit, protoze
je na ni polozeny jako poklop placak o rozmerech cca 300x20x30cm), kde
je natolik silny pramen, ze preteka a podmaci prostor cca 1km^2 - i kdyz
jsou nejvetsi sucha tak je hladina cca 10cm pod urovni terenu.

Radek Vicek