Řízení krokového motoru

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Duben 21 10:26:33 CEST 2009

Jan Půhoný napsal(a):
> Chtel jsem bipolarni zapojeni kvuli vetsimu momentu, bude to slouzit pro
> mereni smerovych charakteristik anten ve dvou osach (samozrejme to bude
> jeste zprevodovane) a clovek nikdy nevi, co na to kdo povesi za antenu.
> Mechaniku ale nedelam ja, takze asi jeste pockam, az bude finalni navrh
> mechanicke casti.

No to by chtelo vedet uplne nejdriv nez zacnete vubec vybirat motor - u
krokace je alfou a omegou vybrat spravny typ podle toho co se od nej
bude chtit. V v pripade poddimenzovani vam vypadava z kroku a v pripade
predimenzovani zase platite za drahe drivery.

Ta antena bude na nejakem krizovem vedeni ala router? Nebo to budou jen
dve kolme rotacni osy?

> Jak se resi prakticky to omezeni proudu?

Ruzne modifikovane PWM (treba s fixni delkou vypnuti). Klasicka PWM je
nanic protoze nedokaze rychle nabudit vinuti a motor ztraci rychle silu.

> Bastleni je zde zadouci, protoze to je (spolu s ridici elektronikou a
> pripojenim na aut. merici pracoviste) moje diplomova prace :-)

No nevim, ale myslim, ze driver krokace 100V/10A by uplne na diplomku
stacil samostatne.

RV