Digitalizace stovek kanalu

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Duben 15 07:21:21 CEST 2009

Ahoj,

----- Original Message -----
From: "Petr Kubáč" <petrkubac@802.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, April 14, 2009 11:58 PM
Subject: Re: Digitalizace stovek kanalu

> moja myslienka je zalozena na tom, ze budes mat v meracom retazci vela
> pn-prechodov (adc, mux, oz, dioda) a merias signaly kvazi 10 - 50mV. Toto
> je
> v porovnani s rusenim z okolia velmi male napatie, vyjde maly S-N, takze
> budes potrebovat posunut a zosilnit ten signal z tych fotodiod. Na to tam
> je
> prudovy zdroj a 2 odpory, ktore si mozes zvolit tak, aby si sa vyhol
> nelinearite niektorych pn-prechov v meracom retazci. Prud, ktorym budis
> seriovo zapojene diody poznas, napatie na odporoch si vies pomerat tiez,
> [...]

Porad Vasi ideji moc nerozumim, ale uz to asi neni treba, protoze Vase
myslenka mi pripada zcestna.
---

Viem, ze mam obcas scestne napady.

1) 10mV na malinke soucastce jako je BPW34 je obrovsky signal - jeste
stesti, ze jsem uz pred 15 lety postavil  EKG predzesilovac, ktery snimal
uzitecny signal 1mVna povrchu cloveka, na kterem je superponovano nekolik
desitek voltu 50 HZ brumu  a az stovky voltu polarizacniho napeti elektrod.
---

O.K., takze vies s cim vsetkym treba ratat.

2) nelinearita PN prechodu?? - OZ je perfektne linearni diky zpetne vazbe a
za OZ uz mam signal v oblasti celych voltu a to uz je dost na cokoliv, ale
kdybych chtel byt hnidopich - kde se vezmou PN prechody ve CMOS strukturach
MUX a ADC ??
---

OZ je linearny pokial splna iste katalogove udaje, preto tam musi byt +-
napajacka. Co sa tyka tych MUX a ADC, v mcu su okrem ineho ochranne diody a
v MUX no dobre, tak tam bude polovodic + dratik na gate a source + drain je
tusim vzdy p-n alebo n-p...

3) pokud mam vice diod v serii jak poznam ktera je osvetlena a ktera ve
tme?? Pokud byc mel mit mezi kazdymi dvema diodami vstup multiplexeru, jaky
je rozdil proti mereni proti zemi po zesileni OZ ?
Nebo to myslite opacne - snimam napeti na sloupci diod, ktere postupne
odspodu pripojuju pres multiplexer na zem  ???
---

Zistis to tak, ze vies ze do retazca tlacis povedzme 500uA ale z rozdielu
napati na diodach zistis, ze nou tecie tych 500uA + jej fotoprud, co by sa
malo prejavit na jej napati. Toto by som na Vasom mieste ale vyskusal, ked
uz rad skusate. Jednoducho si zmeriate dve a viac diod v serii.

V kazdem pripade dekuji, ze jste me prinutil jeste jednou se zamyslet nad
celou veci
---

Niet za co, aj ja som si musel aspon znova pozriet tie CMOS struktury, lebo
je to uz davno...

A.

Zdravi Petr Kubac