Digitalizace stovek kanalu

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Úterý Duben 14 23:58:35 CEST 2009

> moja myslienka je zalozena na tom, ze budes mat v meracom retazci vela
> pn-prechodov (adc, mux, oz, dioda) a merias signaly kvazi 10 - 50mV. Toto
> je
> v porovnani s rusenim z okolia velmi male napatie, vyjde maly S-N, takze
> budes potrebovat posunut a zosilnit ten signal z tych fotodiod. Na to tam
> je
> prudovy zdroj a 2 odpory, ktore si mozes zvolit tak, aby si sa vyhol
> nelinearite niektorych pn-prechov v meracom retazci. Prud, ktorym budis
> seriovo zapojene diody poznas, napatie na odporoch si vies pomerat tiez,
> [...]

Porad Vasi ideji moc nerozumim, ale uz to asi neni treba, protoze Vase
myslenka mi pripada zcestna.

1) 10mV na malinke soucastce jako je BPW34 je obrovsky signal - jeste
stesti, ze jsem uz pred 15 lety postavil  EKG predzesilovac, ktery snimal
uzitecny signal 1mVna povrchu cloveka, na kterem je superponovano nekolik
desitek voltu 50 HZ brumu  a az stovky voltu polarizacniho napeti elektrod.
2) nelinearita PN prechodu?? - OZ je perfektne linearni diky zpetne vazbe a
za OZ uz mam signal v oblasti celych voltu a to uz je dost na cokoliv, ale
kdybych chtel byt hnidopich - kde se vezmou PN prechody ve CMOS strukturach
MUX a ADC ??
3) pokud mam vice diod v serii jak poznam ktera je osvetlena a ktera ve
tme?? Pokud byc mel mit mezi kazdymi dvema diodami vstup multiplexeru, jaky
je rozdil proti mereni proti zemi po zesileni OZ ?
Nebo to myslite opacne - snimam napeti na sloupci diod, ktere postupne
odspodu pripojuju pres multiplexer na zem  ???

V kazdem pripade dekuji, ze jste me prinutil jeste jednou se zamyslet nad
celou veci

Zdravi Petr Kubac