LHC: druhy beam presiel

Galloth lordgalloth@gmail.com
Úterý Září 30 18:05:02 CEST 2008

Ono aby Vas napadla genialni myslenka opravdu staci jen papir a tuzka,
ale aby jste ji nekomu dokazal, musite provest sadu experimentu. A ty
uz neco stoji. Cim slozitejsi dane experimenty budou, tim budou
drazsi, ale je treba si take uvedomit, ze s tech penez, ktere CERN
stoji, jich spousta jde do aplikovaneho vyzkumu (viz treba GRIDy
zminovane v clanku). Takze mozna by bylo zajimave zjistit, kolik s
toho utratilo na techto vyzkumech. Dalsi vec je, ze spousta tech
technologii se snate dostupnejsimi.

Vase otazka se da pretransformovat na otazku proc nezustaneme kde sme?
vime uz prece dost.

Me osobne y treba s pohledu techto srovnani zajimalo, kolik procent
HDP sveta jde do vyzkumu nyni a kolik ho slo pred treba sto lety.

Proste stoupajici cena za vedu tu bude a v okamziku, kdy prestaneme
financovat zakladni vyzkum je jen otazkou casu, nez prozkoumame
vsechny moznosti aplikacnho vyuziti znamych poznatku a pak muzeme uz
jen stagnovat nebo zase budovat zakladni vyzkum, ale aplikovany bude
muset cekat na vysledky. Nyni mame jak zakladni tak aplikacni vyzkum a
oba bezi paralelne.

Honza