Open source a freeware [ Was: Open source programator ]

Jan Smrz jan.smrz@honeywell.com
Středa Září 24 17:08:36 CEST 2008

Stanislav Šmejkal wrote:
> Spekulativní otázka: jaká by byla situace, kdyby základní verze windows byla zdarma.

A ted otazka, a co kdyz by se za linux platilo? :-)

 Treba u nas (navrh FPGA) pouzivame kombinovane linux (RedHat Enterprise
, cca 80% prace) a windows (20%). Windows prevazne na administrativni
praci a linux na samotny navrh.

Duvody pro linux jsou prevazne tyto:
- velmi dobra prikazova radka, naprosta vetsina programu podporuje
radkove parametry a s tim souvisejici snadne spousteni slozitejsich uloh
pres scripty (zde souhlasim s drive diskutujicimi za idealni kombinaci
prikazove ovladaneho vykonneho jadra + graficka nadstavba, da se tak
plne automatizovat proces a zaroven je udrzen komfort pro ovladani pres
GUI treba pri ladeni parametru)
- velmi dobra podpora prace vice uzivatelu na jednom stroji - zde
pouzivame zejmena pro spousteni uloh na vice strojich zaroven
- ja osobne jeste ocenuji nativni podporu vice desktopu

S cim mame trochu problemy jsou zavislosti nekterych komercnich programu
na konkretni verzi glibc. Nastesti zde mame vicero pocitacu s ruznymi
verzemi linuxu (Red Hat, RHEL, Fedora, dokonce i par HP-UX), takze dane
programy si clovek spousti vzdalene na jinem stroji.

J.S.