Open source programator, was: UG9yYcSPdGUgZG9icsO9IHByb2dyamátor *ROM/MCU

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Září 23 11:12:04 CEST 2008

>Vse je dane volnym casem, ktereho mam jako kazdy malo :-(

Samozrejme aj ja. Mienim recyklovat starsi projekt kde mam ten "frontend" smerom k PC uz napisany, a "len" napisem ten programovaci algoritmus.

>Zkusil bych aplikovat prislovi, ze chudemu je lepsi dat udici nez rybu a
>zkusil bych vas radeji premluvit ke kompilaci. V Debianu takto:
>jako root: apt-get install gcc libc6-dev make autoconf automake
>rozbalit zdrojaky, spustit skript: ./configure
>zkompilovat: make
>nainstalovat: make install (normalne do /usr/local/bin, zmenit muzete
>napriklad ./configure --prefix=/usr, pak se instaluje do /usr/bin)

Ak to ma byt pouzitelne aj pre normalnych ludi (a to som zlavenim z GUI uz riadne okresal), tak poziadavka kompilovat je vylucena. Skuste to prosim pochopit.

Okrem toho, jedinou platformou kde by som to mohol skusit je - ako som uz tu spominal - eee, kam gcc a spol. nemienim tahat.

>Pod Windows existuje prostredi Cygwin, kde by to melo jit zkompilovat.
>Mam pocit, ze i seriovy port mi tam nekdy fungoval, ale za to nerucim.
>Vysledkem je exe, ktere potrebuje cygwin1.dll

S tym seriakom je to obvykle problem. Preto sa do toho ani pustat nejdem - nerozumiem tomu dostatocne. Pred nejakym casom som sa boril s pokusom portovat (so zamerom ho nasledne urobit pouzitelnym, lebo autor je tiez typicky linuxovsky samoluby a odmieta to so slovami ze "ako som to napisal je to predsa najlepsie") cutecom, a stroskotal som prave na seriovom porte.

>Viz prvni bod :-)
>Jakou mate zkusenost s kombinacemi baudrate a krystalu? Da se verit
>tabulce v datasheetu?

Neviem, neskusal som T/AT89C51yx2 s inymi ako "baudratovo kompatibilnymi" krystalmi (11.0592MHz, 22.1184MHz, 18.432MHz...). Na druhej strane som robil analyzu pre autobaud na P89V51RD2 (niekde na mojej stranke) (a ak si dobre pamatam, rovnaky algoritmus autobaudu pouziva aj P89C51Rx2) ale ten ma iny algoritmus, takze to nie je pre T/AT pouzitelne.

wek