Poraďte dobr programtor *ROM/MCU

Miroslav Mraz mraz@seznam.cz
Pondělí Září 22 22:32:08 CEST 2008

Open-source projekty (a těch je v Linuxu většina) jsou distribuovány jak
už název napovídá ve zdrojových textech, které si každý může zkompilovat
pro svůj systém. To ovšem není váš případ, pokud chcete chránit know-how
firmy. Xilinx to vyřešil tak, že si nainstalujete binárku a jejich
distribuce s sebou táhne všechny potřebné knihovny. Je to sice příšerné,
ale funguje to. Ono to ISE je vůbec moloch. Další možnost je binárku
nalinkovat staticky.
 Docela se mi líbil přístup FTDI - pro práci s jejich obvody vytvořili
jednoduché API, popsané v hlavičkovém souboru. Spolu s tím distribuují
statickou i dynamickou knihovnu, přičemž vlastní program, volající toto
API je ve zdrojákách. Tím je zachováno know-how firmy a zároveň to
dovoluje programátorům poměrně snadno upravovat program. Knihovna zde
neobsahuje žádné složité závislosti, používá jen standardní funkce.
Mrazík