Poraďte dobr programtor *ROM/MCU

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Září 22 22:08:50 CEST 2008

Zdravim,

> Trocha podpichnem - ale len koli cistote terminologie. Celkom nerozumiem, ako sa mozu desiatky roznych distribucii (kolko ich je vobec?) a tisicky kompilacii operacnych systemov zalozenych na OS Linux, navzajom nekompatibilnych (takmer) ani v zdrojovom kode, volat stale len "Linux"?
>
> Keby striktnu podmienku "MUSÍ to chodit nativně pod Linuxem, ..." pisal niekto, kto pracuje pod nejakou verziou WIN, tak by urcite uviedol napr. "MUSÍ to chodit pod WIN 95".
>
> Naozaj nechcem flameware WIN-Linux, pytam sa naozaj koli jednoznacnosti vyjadrovania. Dakujem.

Ale ne, to se zda, ze skutecne s Linuxem nemate mnoho zkusenosti.
Psal jsem prave, ze bych chtel aplikaci se zdrojovym kodem, abych si byl jist,
ze mi v mem Linuxu bude fungovat, nebot si ji sam zkompiluji.

Tvrzeni, ze distribuce jsou (temer) nekompatibilni ve zdrojovem kode, neni
pravdive. Ujistuji Vas, ze Vam na sve distribuci zkompiluji cokoliv, co
kdy kde bylo pod jakykoliv *IXovy system napsano (nejen pro Linux, ale treba
pro BSD, Solaris atd.), a bude to plne fungovat. Na binarni urovni to
samozrejme neplati. Proto ten pozadavek na zdrojovy text. Samozrejme nerikam,
ze to pujde zkompilovat na prvni skytnuti, je mozne, ze nejaky ten hacking
bude potreba (napr. zdrojak z pulky 90. let ted uz skutecne bez vetsich uprav
asi zkompilovat nepujde, ale kdo umi, tak nema problem to udelat).

Proto se domnivam, ze ekvivalent tvrzeni "musi to chodit pod win 95" by bylo
spise tvrzeni "Musi to chodit v RedHat Linux 5.0". Naopak, dovoluji si tvrdit,
ze pod Linuxem lze zkompilovat mnohem vetsi spektrum aplikaci, nez ktere jsou
dostupne pod cele spektrum windows (napr. rada aplikaci pro w95 uz nepobezi
ve viste, pokud vim...)

Ja taky nechci vyvolavat flame; jen ctete nazor nekoho, kdo od roku 1989
v jinych nez *IXovych systemech nepracuje, takze uz za tech par let ma nejake
ty zkusenosti :-).

S pozdravem Pavel Troller