Poraďte dobrý programátor *ROM/MCU

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Září 22 21:58:32 CEST 2008

Zdravim,

> ziaden Elnec programator sa nepripajal k PC cez kartu v ISA slote. Ak to bol Slovensky vyrobok, tak nejaka firma zo Ziliny (sorry, uz si nepamatam meno) takyto programator robila.

Nu, je to zvlastni. Mam jasne v pameti obrazek toho bobra, co na tom byl. Ale asi to nebyl PREPROM. Cosi mi rika, ze to bylo neco jako LabProg... Na krabici byl nejaky tusim 48pin ZIF DIL socket, jedna LED a jedno tlacitko s napisem START. To jsme ale nikdy nepouzivali. A ten kabel mel na jedne strane konektor jako na paralel a na druhe strane jako na SCSI. Bohuzel, vice uz si nepamatuju.

> Pocnuc PREPROM-01 sa Elnec programatory pripajaju cez LPT port alebo cez USB port. Aktualna generacia sa pripaja len cez USB port - vynimkou je BeeProg+, ten ma dualne pripojenie - aj cez LPT port.
>
> Co sa tyka obvodov, ktore ste spomina, tak naozaj "stary dobry" PREPROM-02 (s pridavnym modulom na MCS51 rodinu) by tie dva spomenute obvody zvladol. Posledny SW pre DOS je na www.elnec.com sekcia download, pod FreeDOS by to mohlo ist (neskusal som), pod Linuxom urcite nie, DOS SW vyuzival priamy pristup k HW prostriedkom PC.

Ale ano. pod Linuxem to nema duvod nejit, protoze dosemu, ma-li spravne nastavene capabilities (tusim, ze CAP_SYS_RAWIO), muze pristupovat k portum primo. Takze jediny mozny problem by mohl byt v casovani, kdy
v multitaskovem systemu se pozastavi beh neceho, co si mysli, ze k tomu nemuze dojit (v DOSu) :-). Ale to lze pro zmenu resit pouzitim real-time scheduleru (SCHED_FIFO) spolu s nastavenim vysoke priority. On ten Linux ma uz nejaky ten patek prekvapive mnoho moznosti, jak si pomoci s temito problemy :-). Takze toho bych se nebal - ten puvodni programator nam skutecne pod Linuxem VELMI DOBRE slapal.

> Co sa tyka podpory Linuxu, analyzu realizovatelnosti a nakladov som si nechal urobit a rychlo som vytriezvel. Takze prajem - s miernou ironiou - vela stastia u konkurencie.

Stale se domnivam, ze vam tu analyzu urobili blbe. U koho jste to zadavali ? Byla to firma, ktera ma s Linuxem alespon nejake zkusenosti ? Dnes je ta cesta s pouzitim wine velmi snadna, v podstate se takto dodava spousta aplikaci - namatkove Chrome, Picassa, spousta her, a dokonce uz i ten Asix Presto :-). Takze konkurence uz se skutecne chyta, jen bohuzel nenabizi ten spravny produkt :-(.

> S priatelskym pozdravom,
> Jan Puobis
> www.elnec.com

S pozdravem Pavel Troller