Poraďte dobrý programátor *ROM/MCU

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Září 22 20:09:52 CEST 2008

Zdravim,

> Hu, to musel byt velmy rany produkt... PREPROM-01? S tym som sa nestretol.
> Kazdopadne, ak ho este mate, mohli by ste zvazit skusit zohnat nejaky starsi komp na tento ucel. Drviva vacsina '386 a '486, s ktorymi som sa stretol a ktore mali ISA zbernicu odvodenu od PCI, mali moznost v BIOSe prepinat rychlost tejto zbernice, vratane "legacy" 4.nepamatam-si-kolko-presne MHz.

Ano, presne, PREPROM-01. On ho mel prave kolega/kamarad, se kterym jsem
tenkrate pracoval, a meli jsme ho nejakou dobu ve spolecnem PC v praci
(ano, kolega je take pure linux man :-) ). Jenze pak sel jinam a vzal si
ho s sebou, nadto on uz po hardwareove smrti te masiny (seslosti vekem)
uz stejne nesel do niceho strcit. Vim, ze rychlost sbernice se nastavovat
dala, ale on byl asi problem i s rychlosti CPU, ten vypalovaci program patrne
pouzival cekaci smycky a divil se, ze mu jdou tak rychle :-).

> Myslim ze PREPROM-02 by malo ist na comkolvek co ma paralelny port a bezi na tom nejaka forma DOSu.
> Viete, ono ani 27Cxxx uz nie je celkom moderny hardware, o 87C5x ani nehovoriac.

Ja vim. Vsak ja take nepracuji na supermodernich projektech ala LHC :-). Zrovna
muj dnesni prispevek byl inspirovan tim, ze jsem ziskal nekolik krasnych fungl
novych (rozumej: nejetych) mincovnich telefonnich automatu, jenze maji firmware
z roku 1996 (takze fyzicky tak uplne nove nejsou) a tehdy cislovani v nasi siti
vypadalo zhola jinak, takze se to musi upravit... A firm je prave ve 27C512
:-). Firma, co to dodala, doda rada novy firmware, za cca 7kKc/kus :-). Velmi
vtipne :-). Takze IDA a trosku toho reverzniho inzenyringu, alespon si clovek
pri tom trosku upravi blbe prelozene texty a doplni par vychytavek do programu
:-).

> Inak, ja viem ze ste pisali ze sa Vam nechce bastlit, ale uprimne povedane, programovat 27Cxx je trivialne - zvladne to aj starucky BASIC52 plus za hrst smetia...

Ano, ja vim, jenze jak pisu, ja si chci pohrat v te IDE a ne temi vicepracemi
okolo :-).

> wek

Diky za radu, obejdu bazary a budu shanet PREPROM-02.

S pozdravem Pavel Troller