OT: Pojistny ventil

Vladimir Nerud newlad@centrum.cz
Pondělí Září 22 18:59:09 CEST 2008

A druhý důvod je, aby se zabránilo cirkulaci teplé vody do vodovodního řádu.
Kdyby tam ta klapka nebyla, tak se může snadno stát, že samotížně natopíte z
bojleru celý rozvod studené vody.
Svoji roli má délka rozvodů za bojlerem a také kvalita té klapky. Prostě se
může stát, a často stává, že klapka propouští. Pak opravdu z pojišťováku
voda neteče, protože přetlak uhne do řádu.
Vladimír

Zpetna klapka ma byt proto, aby zabranila ztrate vody ze zasobniku a
naslednemu prehrati topneho telesa. Termostat je totiž oddeleny od topneho
telesa a bez vody neni ani spravna tepelna vazba.
Bez zpetne klapky se muze stat, ze voda vytece napr. při vyluce vodovodniho
radu nebo oprave. O opareni horkou vodou při opravach pripojky apod. ani
nemluve.

Petr