OT: Pojistny ventil

Pondělí Září 22 09:40:55 CEST 2008

Zdravím.
Teď tak přemýšlím jak je to u mne doma - mám bojler na kterém ten pojišťovák je taky, ale jaktěživo z něj neukápla ani kapička, ač vše již léta funguje normálně. Může být, že zvýšení tlaku je absorbováno v poměrně rozsáhlém rozvodu teplé vody v plastu (patrový rodinný dům) ?  A ještě si uvědomuji, že nevím zda je na vstupu bojleru zpětná klapka. A proč tam vlastně má být ?

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Vladimir Nerud
Sent: Monday, September 22, 2008 6:13 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Pojistny ventil

Spis se divim, ze zacal kapat az ted. PV u bojleru musi propoustet vzdy, kdyz zacne bojler natapet a neni odber. Protoze na vstupu je zpetna klapka, musi se narustajici tlak uvolnit prave pres p. ventil. Tento jev lze odstranit montazi expanzni nadoby, staci malinka cca 2 litry. Potom se prebytecna voda roztahne do ni a pojistovak netece. Ventil ale nikdy nepredelavejte ani neodstranujte, protoze tlak pri natapeni muze byt velmi vysoky - hodne pres 20 bar. Poj. ventily Myjava jsou nastaveny na 6,3 baru.
Pokud mate vysoky tlak na vstupu do domu (bytu), namontujte ventil redukcni.
Vladimir

Zacal mi ukapavat pojistny ('zpetny') ventil u boileru. Je tam namontovany asi rok, a ze by byl takhle rychle zkorodovany, se mi nechce verit. Pripada mi to jako unavena pruzina, protoze pokud se pusti voda a v potrubi klesne tlak, neukapne ani kapicka. Kdyz se voda zastavi, zacne curkem podtekat. Kdyby bylo vyzrane sedlo, musi prece ukapavat porad, i pri nizsim tlaku.

Da se ten ventil nejak nastavit? Nebo je mozne, ze by zvysili tlak v potrubi? (To bych mel zkusit spis vodarnu.) Ventil je vyrobek Myjava.

J. Hanzal

__________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 3458 (20080921) __________

http://www.eset.cz