Hybridni auta
Pavel Troller
patrol@sinus.cz
Středa Září 17 09:01:47 CEST 2008
> Na ovládání ventilů elektricky místo vačkami pracuje Bosch. Síly jsou ale
> tak velké, že to není asi legrace. Zatím je to tak, že elektricky se připojí
> ventil na okamžik k pohonu, který jej otevře nebo zavře.
>
> (Mimochodem, takhle pracuje třeba většina linek, kde se nějak pohybují plné
> lahve s limonádami apod. Velký asynchronní motor stále běží se setrvačníkem,
> a k němu se elektricky ovládanými spojkami připínají různé posouvače atd.)
>
Zdravím,
nic nového pod Sluncem :-). Takto pracovaly dokonce i některé telefonní
ústředny s tzv. motorovými voliči - buďto měl každý volič vlastní motor,
nebo se používalo společného motoru pro stojanovou řadu a voliče si v případě
potřeby připojovaly energii elektromagnetickou spojkou. Tyto systémy však
byly známy hlavně v Americe - u nás se používalo výhradně krokových voličů,
kde se otáčivého pohybu dosahovalo opakovaným přítahem elektromagnetu
a západkovým mechanismem. Jak to ovšem bylo s energetickou úsporností toho či
onoho řešení, bohužel nevím.
S pozdravem Pavel Troller
Další informace o konferenci Hw-list