Hybridni auta

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Středa Září 17 08:43:56 CEST 2008

Na ovládání ventilů elektricky místo vačkami pracuje Bosch. Síly jsou ale
tak velké, že to není asi legrace. Zatím je to tak, že elektricky se připojí
ventil na okamžik k pohonu, který jej otevře nebo zavře.

(Mimochodem, takhle pracuje třeba většina linek, kde se nějak pohybují plné
lahve s limonádami apod. Velký asynchronní motor stále běží se setrvačníkem,
a k němu se elektricky ovládanými spojkami připínají různé posouvače atd.)

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch@papouch.com

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 267 314 267-8
Fax +420 267 314 269

From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of gatilo
Sent: Wednesday, September 17, 2008 1:19 AM
To: HW-news
Subject: Re: Hybridni auta

 17.9.2008, 0:54:40
Myslim, ze na tu revolici si jeste nejakou dobu pockame. Vsechny
soucastne automobilky umi velmi dobre delat spalovaci motory, ale
zadna neumi elektromotory. Nahrada spalovaciho motoru elektromotorem
bude tedy znamenat ze podil soucastnych automobilek na vyrobe auta
vyrazne poklesne (a tim i zisky). A tomu se automobilky celkem
prirozene brani, co jim sily staci.
V rukavu k tomu maji jeden dost silny trumf - promene plneni valce
smesi. To co existuje od pocatku automobilismu, tedy skrtici klapka v
sani, je jako drbat se levou nohou za pravym uchem. Lepsi je zmena
plniciho tlaku u motoru s rizenym turbem, viz napr. Oktavka I s TDI.
Nejlepsi je ovsem promene casovani ventilu. Japonci si s tim hraji uz
drahne let (VVT), ale maji to jaksi mechanicky a to neni upne ono.
Nejlepsi reseni je nezavysle ovladani ventilu elektricky, napr.
piezoelementy. Princip byl navrzen uz pred mnoha lety, udajne se to
pouziva u F1 a casem to urcite prijde i do seriove vyroby. A to bude
prinejmensim stejna zmena jako bylo nahrazeni karburatoru
vstrikovanim.
Az po te, co bude vycerpana i tahle moznost, tak dojde na nejakou
vyraznou elektrizaci pohonu.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Vláďa Anděl napsal:

> Hybridní auto by se mi taky líbilo, ale jiné než co se dělá. Na ČVUT snad
> před rokem vyvinuli vibrační spalovací motor použitelný pouze pro výrobu
el.
> energie. Motor je vzhledem k výkonu malý a lehký, s velkou účinností.
Takže