Tvorba PCB a Eagle

petrkubac petrkubac@802.cz
Úterý Září 16 10:03:01 CEST 2008

Moje zkkusenost s CADy ktere nejsou neomezene a Open je ta nejhorsi -

1. free verze Formicy  - omezena na 400 nozicek soucastek - schema ke konci
prace narostlo (nakonec celkem 586 nozicek) a uz jsem ho neulozil ...
2. Freeware varianta Eagle - nakreslil jsem celou desku robota
(MCU+motory+cidla) a nakonec jsem potreboval rozmer zvetsit z 80x95 na 95x95
mm a dat konektor na rozsireny okraj - taky po dlouhe praci neuspech a
myslim ze Eagle byl v tomhle mistr zakernosti - ani nejmensi varovani - s
deskou slo udelat vsechno krom exportu layoutu ven ....

Po tehto zkusenostech - zivot je prilis kratky na to abyste prisli byt o
vterinu sve prace - CAD u ktereho autor natvrdo neprohlasi, ze je bez
omezeni vubec nestoji za moji pozornost (at placeny nebo neplaceny)

jinak jsem zkousel jeste dvojici TinyCAD + EasyPCB - to je tak pro decka do
krouzku na zapojeni LEDky s NE555

a pak jeste FreePCB - to je zase system ktery si nechal udelat nejaky
americky vyrobce PCB, takze jedina funkce ktera sla opravdu bez problemu
bylo tlacitko "SUBMIT TO PCB MANUFACTURER" (myslim ze tenhle program mel
nevypnutelny autorouter a to byla opravdu hruza)

V Kicadu uz mam nakreslene 2 roboty pro SUMO, Miniaturni BIPROG (programator
pro AVR), Antenni prepinac pro zamerovani vysilacu , Ted tam kreslim pokus o
radio - "cvicny" superhet na VKV - po 2 letech jsem nabyl dojmu ze Kicad
zvladne cokoliv co je v mem dosahu (na 12 vrstevny motherboard velikosti
30x30 cm ale asi nema KiCad ani ja)

Knihovny - prosim po me nechtejte - ja jsem bohuzel "prasak" a tak i mne se
z mych vlastnich knihoven dela nevolno - bohuzel zadna krasa

Zdravi Petr Kubac

--
Internet Telefon Televize (http://www.802.cz)