Doporucte osciloskop?

dejfson dejfson@gmail.com
Pondělí Září 15 08:57:43 CEST 2008

> - frekvence, nasel bych vyuziti i pro 6GHz stroj, ale je to zcela me financni moznosti a vzhledem k tomu, ze si sve hracky kupuji sam tak s zaprenim sebekrticky pripoustim 100 az 300MHz musi stacit.

pred 14dny jsem kupoval lecroy 324. Je to 200MHz/1GSample
ctyrkanalovy. Novy stoji 3800CHF bez prislusenstvi a je z kategorie
'dobry lowend'. Na te fotce co ukazoval Balu ma za sebou osciloskop s
sirkou analogoveho pasma 600MHz, samplovanim 5Gs (4kanaly) nebo 10Gs(2
kanaly). Velkost pameti je tusim 25Msamplu na kanal(!). Stoji
15000CHF. To jenom tak pro predstavu o cenach techto pristoju. Baluuv
osciloskop se radi do kategorie vyssi stredni trida. Jste si jisty ze
mate na ten 200MHz osciloskop financni moznosti?

Tohle: http://www.elexp.com/tst_ds10.htm je dobra hracka na odladeni
komunikace na seriovem portu. 400MSamples/s znamena ze tech '100MHz'
sirky pasma ktere uvadeji je naprosto nanic (pozn: pro mereni
jednorazovych deju). Na tech 100MHz to zvladne maximalne sinusovy
signal. 1Msample pameti je velmi malo, zvlast kdyz to neni na kanal.
Takze si spocitejte podle toho vzorce co tady nekdo uvedl jake budete
mit asi rozliseni pri 512ksamplech na kanal.

jestli to mate jako konicka, kupte si dobry analogovy osciloskop.
digitalni osciloskopy s dobrymi parametry zacinaji od 2500 euro a to
jsou ty s nejorezanejsimi parametry. Jestli ovsem potrebujete merit
jednorazove deje, tak vam nic jineho nez poradna investice do dobreho
DSO nezbyva. Ten osciloskop co tady zminujete bude fungovat dobre tak
do tech 25MHz.

d.