Doporucte osciloskop?

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Neděle Září 14 22:04:20 CEST 2008

Klíčová není ani tak rychlost samplování, ale velikost paměti. Pokud je
totiž paměť malá, tak při pomalé časové základně reálná rychlost
vzorkování VELMI rychle klesá (viz vzoreček: vzorkovací kmitočet =
hloubka paměti / (time/div x 10 dílků) ). Kupovat čínský šumt se dnes
IMO nevyplatí a také bych se vyhnul USB osciloskopům. Zato bych se
poohlédl např. po sérii Agilent DSO 3000 nebo nějaké ty levné Tektronixy
a případně EZ Digital řada 1080/1150/1250. Výhoda analogu je zase v tom,
že jsou všechny většinou uvnitř stejné/podobné a tak se dají snadno
opravit (např. při odprásknutí vstupu vysokým napětím). A rozhodně bych
vzal barevný, protože cenový rozdíl není tak velký a lépe se na to
kouká. Finálně ale záleží i např. na požadavku komunikace s PC nebo FFT
nebo ukládání na flashku atd. atd.

OH

j.Krajinka@seznam.cz napsal(a):
> Pomalu zjistuji, ze v elektronice se bez osciloskopu neobejdu a zacinam zvazovat jeho nakup. Me financni moznosti nejsou neomezene, ceny v CR mi pripadaji docela ustrelene, tak zvazuji dovoz USA, Cina ci tak neco. Nicmene si nejsem zcela jist, ze se v problematice dostatecne orientuji , chtel bych proto pozadat o nastin toho pocem se poohlednout a cemu se vyhnout. Ma predstava je sirka pasma 100 az 300MHz (na vic urcite mit nebudu finance), nicmene i zde narazim na stoje s ruznym Real-time Sample Rate od nejakych 400 MSa/s do nekolika GSa/s, je mi jasne, ze vice je lepe, ale nedokazu odhadnout zda je 400MSa/s malo ci to az tak nevadi. V nabidnce jsou DPO s mono i barevnym LCD , nedkazu posoudit jak dalece je color vyhodnejsi. Videl jsem kombinace DPO + log. anal. coz se mi libi, ale opet nevim zda je to dobra volba. Ma cenu poohlizet se po meneznamych znackach cinske ci obecne dalne vzchodni provenience, ci se soustredit na zavedene znacky?
> [...]

Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |