Re: Rucni navinutí trafa?

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Neděle Září 14 15:42:56 CEST 2008

2008/9/14 Saša Svobodová <sasa@zirafoviny.cz>:
>    Proc si kocourek mysli, ze je lepsi dat trafo az ZA oddelovaci
> trafo? To neni provokace, ale zvedavost. Jedine co me napada je to, ze
> regulacni trafo je pak chranene a pokud se neco stane, tak to potom
> nebude tak kopat.

Já teda kočku nemám, ale připadá mi to taky lepší - na začátku je
oddělovací trafo 230/230, s výkonem 250VA. Průřez drátů je dimenzovaný
na příslušný proud. Na sekundár připojím regulační autotrafo opět s
nějakým jmenovitým výkonem (třeba taky 250VA) a průřezem drátu. A ten
výkon bych z něj takhle měl cca dostat (asi ne celej, projeví se tam
nějaké ztráty).

Pokud dám autotrafo před to oddělovací, tak do něj (do oddělovacího)
budu pouštět menší napětí než 230 a pro přenesení stejného výkonu by
si mělo vzít větší proud - na což není dimenzovaný průřez drátu atd.

Pavel Kadečka.